Een succesvolle Content Marketing Strategie rol je zo uit

Het hebben van een goede kwalitatieve Content Marketing Strategie kan u op twee manieren helpen: 

1. Het laat uw bedrijf opvallen als een koploper en het kan uw ’thought leadership’ sterk vergroten.

2. Daarnaast verhoogt het uw SEO rankings van uw website aanzienlijk.

Beide zullen uiteindelijk meer haalbare leads en klanten aantrekken. 

Hoe kunnen we een Content Marketing Strategie maken?

Een Content Marketing Strategie is een essentieel onderdeel voor een succesvolle site. Het ontbreken van een plan verhindert veel bedrijven om de gewenste marketingresultaten te behalen. Wat nog belangrijker is, het maken van een lukraak plan kan een volledige verspilling van tijd zijn. U kunt zich namelijk op de verkeerde doelgroep richten. Met als gevolg, dat u de verkeerde content schrijft. 

Stop met het willekeurig schrijven van webteksten

De eerste stap naar het ontwikkelen van een succesvolle Content Strategie is het stoppen met het schrijven van willekeurige content voor uw site. Stop met het schrijven van korte blogposts. Stop met het posten van irrelevant nieuws. Wanneer u content schrijft alleen maar om content te maken, schrijft u misschien niet eens voor uw demografische doelgroep. Het is van cruciaal belang, dat u uw middelen concentreert op strategische content strategieën die onderwerpen schetsen en u helpen te werken aan cruciale prioriteiten voor bedrijfsontwikkeling. 

Schets een aangepast Content Marketing plan

De volgende stap is het bepalen van de algehele bedrijfsstrategie van uw bedrijf. Vervolgens maken we een aangepast contentplan, dat voldoet aan zowel korte- als langetermijndoelen. Enkele uitstekende vragen zijn:

  1. In welke gebieden wil uw bedrijf laten groeien?
  2. Waar zijn de beste groeikansen voor uw bedrijf?
  3. Wat zijn uw doelgroepen?
  4. Wat zijn de behoeften of problemen van uw ideale mogelijke klanten?
  5. Waar lezen die klanten online? 
  6. Hoe kunt u uw content aan hen laten zien?

Maak gedetailleerde koperspersona’s

Het creëren van een koperspersona helpt u een fictieve weergave van uw ideale klant te hebben. Onderzoek de demografische gegevens van uw doelpersoon, waaronder:

  1. Functietitel
  2. Werk verantwoordelijkheden
  3. Industrie
  4. Omzet
  5. Uitdagingen
  6. Ervaring met juridische dienstverlening
  7. Doelen

Overweeg het koopproces

U moet bepalen wanneer uw klanten de services van uw bedrijf nodig hebben. Sommige diensten zijn bijvoorbeeld heel duidelijk; als iemand bijvoorbeeld gaat scheiden, moet hij een scheidingsadvocaat inhuren. 

Een voorbeeld:

Stap 1: Zoek consumenten die niet weten dat ze uw services nodig hebben

Plant zaden in de hoofden van mensen. De meeste mensen trouwen niet in afwachting van een scheiding. Als u echter een zaadje plant, dat uw bedrijf scheidingen afhandelt, zullen potentiële klanten uw bedrijf eerder onthouden als ze moeten scheiden. Vaak groeien zaden uit tot welvarende leads. Wanneer u leads in deze kritieke fase bevordert, trek dan de aandacht van de consument door relevante zoekwoorden in uw blog en sociale media content te gebruiken.

Stap 2: Converteer potentiële bezoekers

Deze stap is wanneer de potentiële cliënt een scheiding overweegt en op zoek is naar een advocaat. Dit is een uitstekende fase om conversies te verkrijgen. Gebruik bijvoorbeeld eenvoudig in te vullen formulieren voor informatie, call-to-actions en SEO landingspagina’s. Landingspagina’s staan ​​los van uw website. Ze stellen u in staat om uw SEO en zoekwoorden aan te passen, specifiek voor termen als “advocaat voor scheidingen in Amsterdam”. 

Stap 3: Sluit leads en verander ze in clients

De laatste stap is het omzetten van leads in klanten. Terwijl ze potentiële advocatenkantoren evalueren, sterke oproepen tot actie delen, snel reageren op vragen en content delen die betrekking heeft op uw slagingspercentages. Door de tijd te nemen om dit hele proces in kaart te brengen, begrijpt uw ​​bedrijf hoe u klanten kunt verkrijgen, die uw services nodig hebben. Dit helpt u om uw Content Marketing Strategie aan te passen. 

Maak een redactionele kalender

In plaats van elke maand te bloggen of te schrijven over willekeurige onderwerpen, stelt een redactionele kalender bedrijven in staat om strategisch in kaart te brengen wat voor soort content het publiek wil zien. Redactionele agenda’s zorgen ervoor, dat content strategisch gericht kan blijven op onderwerpen waar klanten naar op zoek zijn, inclusief het opnemen van relevante strategisch goede zoekwoorden. Als u deze kalender schriftelijk hebt, is het ook eenvoudiger om consistent te schrijven. Veel onderwerpen zijn namelijk al voor uw team vastgelegd.

Content typen

Verschillende content typen moeten in een redactionele kalender worden opgenomen, waaronder nieuwsbrieven, e-books, video’s, webinars en brancherapporten. Een focusthema of onderwerp voor een week of maand hebben is ook handig. Op deze wijze kan uw bedrijf het content plan verspreiden via mediakanalen en online marketingcampagnes. 

Door e-books of content te hebben waar mensen zich voor moeten aanmelden, kunt u de vastgelegde gegevens vervolgens gebruiken om nieuwsbrieven te versturen of in contact te blijven met potentiële leads. Goede onderwerpideeën voor redactionele kalenders van advocatenkantoren omvatten, maar zijn niet beperkt tot, recente vragen die klanten kunnen hebben voor advocaten, uitspraken, nieuwe juridische trends en opkomende wetten. 

Definieer SEO zoekwoorden

De hoogste prioriteit van uw bedrijf is het schrijven van content van hoge kwaliteit voor klanten, maar dit vereist ook zorgvuldig onderzoek om op natuurlijke wijze geoptimaliseerde zoekwoorden voor zoekmachines op te nemen. Wanneer u zoekwoorden onderzoekt die betrekking hebben op uw doelgroep, merkt u waarschijnlijk een trend. Hier zijn bijvoorbeeld enkele veel voorkomende zoekwoorden voor advocaten, die u verder kunt onderzoeken op Google Keyword Planner .

  • Echtscheidingsadvocaat Amsterdam
  • Echtscheiding Amsterdam
  • Echtscheiden Amsterdam

Neem deze zoekwoorden op natuurlijke wijze op (ongeveer 1-3% van uw geschreven content om uw zoekresultaten voor zoekwoorden te maximaliseren.

Ontwikkel een distributiestrategie

De laatste stap in het hebben van een succesvol contentmarketing plan is het ontwikkelen van een distributiestrategie die effectief is en de beoogde doelgroep bereikt. 

U kunt niet langer alleen blog content op uw website plaatsen en achterover leunen wachten op organische resultaten. Om succesvol te zijn, gebruikt u verschillende platforms om uw content te verspreiden, inclusief sociale media en betaalde sociale media-advertenties. Enkele van de meest succesvolle marketeers gebruiken deze betaalde middelen om hun doel demografie te bereiken en hun doelgroepen te definiëren. 

Door deze effectieve content strategie plannen te gebruiken, kan uw bedrijf een lead generatie programma ontwikkelen dat klanten overtreft en een solide return on investment oplevert.

Dit artikel is geschreven door Herman Geertsema. Hij is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist die onder meer veel succes heeft behaald met het optimaliseren van website van makelaars.